Discursul Papei către Dicasterul pentru Comunicare

Discursul Sfântului Părinte Papa Francisc la audienţa acordată participanţilor la adunarea plenară a Dicasterului pentru Comunicare sâmbătă, 12 noiembrie 2022 Iubiţi fraţi şi iubite surori, bună ziua şi bine aţi venit! Îi mulţumesc lui dr. Ruffini pentru cuvintele sale respectuoase şi vă salut pe voi toţi care participaţi la Adunarea…

Citiţi

Discursul Papei către Consiliul Pontifical pentru Comunicaţii Sociale

Discursul Sfântului Părinte Papa Francisc la audienţa acordată participanţilor la adunarea plenară a Consiliului Pontifical al Comunicaţiilor Sociale sâmbătă, 21 septembrie 2013 Iubiţi fraţi şi surori, bună ziua! Vă salut pe toţi şi vă mulţumesc pentru slujirea pe care o desfăşuraţi într-un sector important, cel al comunicaţiei, dar după ce…

Citiţi

Etica în publicitate

CONSILIUL PONTIFICAL PENTRU COMUNICAŢIILE SOCIALE ETICA ÎN PUBLICITATE I. INTRODUCERE 1. Importanţa publicităţii „se face simţită tot mai mult în organizarea modernă a vieţii” 1. Această observaţie făcută de către acest consiliu pontifical în urmă cu douăzeci şi cinci de ani, ca parte a unei evaluări a stării comunicaţiilor sociale,…

Citiţi

Pornografia şi violenţa în mijloacele de comunicare socială: un răspuns pastoral

INTRODUCERE 1. În ultimii ani a apărut în lume o schimbare radicală în percepţia valorilor morale, care a dus la schimbări profunde în modul de gândire şi de acţiune al persoanelor. În acest proces, mijloacele de comunicare socială au jucat şi continuă să joace un rol important în indivizi şi…

Citiţi

Etica în Internet

I. INTRODUCERE 1. Dezvoltarea comunicaţiilor sociale la care asistăm astăzi presupune mai mult decât o simplă revoluţie tehnologică, o reevaluare completă a percepţiei oamenilor despre lumea înconjurătoare, verificând şi exprimând astfel această înţelegere. Accesul permanent la imagini şi idei, precum şi transmiterea lor rapidă, de la un continent la altul,…

Citiţi

Biserica şi Internetul

I. INTRODUCERE 1. Interesul Bisericii pentru Internet este o expresie particulară a interesului pe care ea l-a avut dintotdeauna pentru mijloacele de comunicare socială. Considerând mass-media ca un rezultat al procesului istorico-ştiinţific prin care omenirea „avansează tot mai mult în descoperirea resurselor şi valorilor conţinute în întreaga creaţie” [1], Biserica şi-a…

Citiţi